english

תביעת אבהות – בדיקת רקמות בצו בית משפט

אם אתה רוצה לעלות את המשפחה מחו״ל, ולרשום את הילד על שמך כישראלי,תצטרף להגיש תביעת אבהות, להביא פסק דין של בית משפט שאתה אבי הילד - עו״ד כרמי רונן מתמחה בעשרות תביעות אבהות, ויהפוך את התהליך עבורך לאפשרי ומהיר.

לפעמים בדיקת אבהות נדרשת גם כששני בני הזוג יודעים בוודאות מי האבא.

כך למשל, בהליך פונדקאות בחו״ל, ברישום ילד כישראלי, שאימו אינה ישראלית או יהודיה, וכן כאשר בני הזוג אינם רשומים בישראל כנשואים, ולא רשמו את הילד על שם האב בשנה הראשונה שלו.

למה בכלל נדרשת בדיקת האבהות

משרד הפנים חושד בהורות של האב הישראלי, כאשר האם אינה יהודייה, או אינה אזרחית ישראלית. חשדנות זו גוברת במיוחד כאשר מדובר בבני זוג שאינם רשומים כנשואים, במקרה שהתגרשו או במקרה שמעולם לא נישאו, ונובעת מכך שההכרה בהורות האב הישראלי, מניבה הטבה כלכלית עבור הילד. בעקבות המדיניות החשדנית, מחייב משרד הפנים להביא פסק דין מבית משפט לענייני משפחה אשר מראה, כי הילד, הוא אכן ילדו של האב הישראלי.

בדיקת אבהות גם שאתם בטוחים שאתם ההורים

בדיקת אבהות גם שאתם בטוחים שאתם ההורים

למה בכלל נדרשת בדיקת האבהות? חשדנות.

משרד הפנים נוטה לחשוד בהורות של האב הישראלי, כאשר האם אינה יהודיה, או אינה אזרחית ישראלית. חשדנות זו גוברת במיוחד כאשר מדובר בבני זוג שאינם רשומים כנשואים, במקרה שהתגרשו או במקרה שמעולם לא נישאו, ונובעת מכך שההכרה בהורות האב הישראלי, מניבה הטבה כלכלית עבור הילד. בעקבות המדיניות החשדנית, מחייב משרד הפנים להביא פסק דין מבית משפט לענייני משפחה שהילד, הוא אכן ילדו של האב הישראלי.

בדיקת אבהות – לא רק בדיקה

ע"פ 'חוק המידע הגנטי לקשרי משפחה' כדי שהבדיקה תתקבל ע"י הרשויות, חייבים צו של בית משפט לענייני משפחה, ששולח את הצדדים לעשות את הבדיקה. את הצו ניתן לקבל לאחר הגשת תביעה לבדיקת אבהות, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, שהוא גם המשיב בתביעה, מסכים לעצם הבדיקה. התביעה צריכה להיות מגובה בתצהירים של הצדדים הנותנים בתצהיר הנערך כדין את הסכמתם לבדיקה.

לשם כך יש להוכיח, שעצם הבדיקה לא תפגע בילד, ולא תהפוך אותו למשל לממזר. כך למשל, אם יתברר שהאמא יהודיה, או אפילו ספק יהודיה, ושהיא היתה נשואה לאחר באותו זמן, יהיה קשה מאוד ליועמ"ש לאשר את עצם הבדיקה, וככל הנראה למרבה הצער, מתוך רצון לשמור על טובת הילד, לא יהיה ניתן לבצע את הבדיקה.

במידה ומדובר בבדיקת אבהות עבור בגיר, ידרוש בית המשפט גם את הסכמתו של הבגיר בתצהיר חתום כדין, כמו הדרישה להסכמתה של האם, במידה ומדובר בקטין.

היתרון של התביעה במקרים שציינו היא, שאין התנגדות של אחד הצדדים לביצוע הבדיקה. במידה וישנה התנגדות של אחד מההורים, הדבר ידרוש מהלך מורכב יותר מול בית המשפט, שבו התובעים יצטרכו לשכנע את בית המשפט בסבירות האבהות, בנצרכות הבדיקה ובטובתו של הילד.

עו״ד כרמי רונן

עו״ד כרמי רונן

בדיקת רקמות

לאחר שבית המשפט לענייני משפחה, התרשם בנצרכות הבדיקה, ובכך שהבדיקה אינה תפגע בנבדק, ניתן צו ע"י בית המשפט לביצוע הבדיקה. הבדיקה עצמה נערכת במעבדות לסיווג רקמות, באחד מארבע בתי חולים שונים, אלא אם כן מדובר בבדיקה בה חלק מהנבדקים נמצאים מחוץ לגבולות הארץ. במקרה כזה, הבדיקה יכולה להיערך רק במרכז הרפואי שיבא. הבדיקה אינה זולה, כך למשל בשיבא הבדיקה עולה 1,150 ₪ לנבדק אחד + 575 ₪ לערכת בדיקת רוק, כך שרק עלות הבדיקה מגיעה לכ 4,500 ₪ וזאת בלי שלקחנו את עלויות הלווי המשפטי של עורך הדין, אגרות התביעה, עלויות התרגום והאימותים הנוטריונים לתרגומים (שלרוב נעשות בחו"ל).  כל המעבדות הפרטיות שמפרסמות את מרכולתן באינטרנט במחירים זולים יותר, לא יוכלו לעזור לכם לצורך הבדיקה שניתנת בצו בית משפט. רק המעבדות המוכרות ע"י בית המשפט, יוכלו להשתתף בבדיקה.

במידה והאבא נמצא בארץ, והאם והילד נמצאים בחו"ל, תתבצע הבדיקה ע"פ 'נוהל חו"ל', בנוכחות הקונסול, בקונסוליה הישראלית הנמצאת במדינה. הבדיקה תשלח חזרה למעבדה בשיבא, ותשובה תינתן לבית המשפט לאחר כחודש ימים. ע"פ התוצאות של הבדיקה יתן בית המשפט את פסק הדין המיוחל.

לאחר קבלת פסק הדין המקורי חתום ע"י בית המשפט, אליו הוגשה התביעה, ניתן לגשת למשרד הפנים, ולרשום את הילד כישראלי לכל דבר.

איפה הדברים עלולים להסתבך?

  1. המורכבות בקבלת הצו היא פעמים רבות השגת המסמכים ותרגומם ע"פ חוק. לרוב מדובר במסמכים מארצות שונות, ואין אחידות בין מדינה למדינה.
  2. בנוסף, במדינות רבות, אין כלל אזכור לדת של האם, ויש להוכיח את דתה של האם ושל האב, כדי שהיועמ"ש יוכל להשיב על התביעה, ולהיות בטוח שהאם אינה יהודיה.
  3. היות, והבקשה חייבת להיות מגובה בתצהיר, יש צורך להחתים את המבקשים שלרוב נמצאים מחוץ למדינה, בקונסוליה הישראלית במדינתם.
  4. את פסק הדין המיוחל, המאשר כי אכן התובעים הם הורי הילד, ניתן לקבל תוך כארבעה חודשים ולפעמים אף יותר, מיום התחלת ההליכים. מדובר בהליך שדורש, מספר שלבים ש"גוזלים" זמן רב.
  5. לפני שפונים לעורך דין מומלץ לברר כי הוא עוסק בדיני משפחה וכבר הגיש תביעת אבהות בעבר, ויש לו קשר ישיר עם היועמ"ש ודרישותיו, דבר שיחסוך לכם הרבה זמן וכסף בהגשת התביעה ובקבלת פסק הדין המיוחל.

התבקשתם להביא פסק דין שאתם ההורים - צרו קשר ונעזור לכם.

תחומי התמחות

משרדנו מתמחה בדיני משפחה ובמשפט האזרחי. אנו שמים דגש על לווי אישי ומקצועי מתוך גמישות והבנה מקסימלית לצרכי הלקוחות. מוזמנים לצור איתנו קשר בטלפון 02-5838387 או דרך האתר.