english

בקשה ליישוב סכסוך – החוק החדש

עם כניסת החוק החדש עולם הגירושין בישראל מתשנה

החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה נכנס היום לתוקף. עם כניסתו, החוק משנה חלק ניכר מכללי המשחק שהיו נוהגים עד כה, בכל הקשור לסכסוכי גירושין.  מהיום, הסתיים לכאורה "מרוץ הסמכויות", שגרם לבני הזוג לרוץ ולתבוע האחד את השני, על מנת להשיג את הסמכות בערכאה הנוחה להם.

מוזמנים להכנס ולקרוא את טור הדעה שכתב העו"ד כרמי רונן, לאתר משפטי בעניין החוק החדש לישוב סכסוכים במשפחה.

לחצו כאן

service-07

מהו החוק לישוב סכסוכים במשפחה?

על פי חוק זה, לפני הגשת תביעה, התובע יחויב להגיש את בקשתו להתדיינות לישוב סכסוך – טופס 1.

 לבני הזוג ארבעים וחמישה ימים (ועוד חמישה עשר ימים לאחר סיום ההליך לישוב הסכסוך). במהלכם ימים אלו לא ניתן להגיש תביעות לבית המשפט או לבית הדין הרבני, חוץ מסעדים דחופים מסוימים.

 שני בני הזוג יצטרכו להגיע  למפגש זוגי עם עובדת סוציאלית הנקרא מהו"ת – מידע, היכרות ותיאום. במהלך המשפגש  ינסו להבין את הסכסוך בין הצדדים,ולחשוף את הצדדים לאפשרויות העומדות להם במצב גירושין.  ע"פ התקנות במפגש הראשון לא יעשו נסיונות ליישב את הסכסוך ולמצוא פתרון.

 במפגש לאחר מכן, ינסו להגיע להסכם בין בני הזוג ואז רשאים עורכי הדין להיות נוכחים בדיון בין הצדדים. ע"פ התקנות בכל מקרה לא יחתמו בני הזוג על כל התחייבות מצידם לפני שניתנה לצדדים הזדמנות להתייעץ עם עורך דינם.

לאחר ארבע מפגשים, שיתקיימו בתוך ארבעים וחמישה ימים מיום הגשת הבקשה, הצדדים יקבלו החלטה האם הם מעוניינים לתבוע בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. או אולי אפשרות הגישור או ההסכמה טובה להם.

האם צריך עורך דין?

בכל מקרה חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני שניגשים לישוב סכסוך. הליך גירושין הוא הליך מורכב מאוד, וגם אם בסכסוך שלכם יש לכם נטיה להסכמה, חשוב להתייעץ קודם. כל צעד שתעשו עכשיו ישפיע שנים קדימה. כולם אוהבים להסכים, אבל חשוב להיות מודעים למשמעותה של ההסכמה. כל תביעה לשינוי לאחר מכן תחייב להוכיח שינוי בנסיבות וסיכוייה להתקבל יקטנו.

הליך ישוב הסכסוך מבוסס על אמון בן בני הזוג, ובמידה ואמון כזה לא בנמצא, רק עתירה לסעדים דחופים ודיון מקדים בבית המשפט או בבית דין, תמנע מצב של יציאת בן הזוג מהארץ מבלי שוב, או ריקון חשבונות הבנק ומכירת נכסים משותפים על ידי הצד השני.

אחת הטעויות הגדולות של בני הזוג המתגרשים היא כניסה להליך גירושין, בלי לקבוע אסטרטגיה ומטרות ברורות, גם בהסכמה. לא ניגשים להגיש בקשה לישוב סכסוך לפני פגישת יעוץ עם עורך דין. נקודה.

החלטתם להתגרש מוזמנים להתקשר ולהתייעץ, לפני שעושים כל צעד.

קרא בהרחבה

תחומי התמחות

משרדנו מתמחה בדיני משפחה ובמשפט האזרחי. אנו שמים דגש על לווי אישי ומקצועי מתוך גמישות והבנה מקסימלית לצרכי הלקוחות. מוזמנים לצור איתנו קשר בטלפון 02-5838387 או דרך האתר.