english

ביטול חזקת הגיל הרך

עד שנת 2012, השנה שבה אימץ שר המשפטים, יעקב נאמן, את מסקנות וועדת שניט בנוגע לביטול חזקת הגיל הרך, החוק קבע דבר פשוט: במקרה של פרידה של הורים לילדים עד גיל 6 הילדים תמיד יישארו בחזקת האם. עם זאת, וועדת שניט המליצה על כך שהילדים לא יועברו באופן אוטומטי לחזקת האם, שכן לא חסרים מקרים שבהם האם לא כשירה לתפקד כאם ולא

ביטול חזקת הגיל הרך

ביטול חזקת הגיל הרך

יכולה לתת את הטוב ביותר לילדים. כתוצאה מכך ששר המשפטים אימץ את מסקנות הוועדה כמו מתנגדים הטועים שביטול חזקת הגיל הרך עלול לגרור תוצאות לא נעימות וקשות עבור נשים מסוימות. עיקר הטענות הן:

  1. כדי שהילדים יישארו אצל הנשים הן תאלצנה לעיתים להסכים לדמי מזונות נמוכים מידי או לפשרות אחרות שלא נראות הגיוניות מבחינת חלוקת הרכוש. 
  2. עלולים להיות מצבים שבהם נשים תוותרנה על משמורת הילדים רק כדי לקבל גט מהבעל. 
  3. אימוץ מסקנות הוועדה עלול להוביל להתארכות הדיונים בבית המשפט בנוגע למשמורת על הילדים. 

גירושים, חזקת הגיל הרך ומשמורת על הילדים הם אף פעם לא דבר נעים ואיש לא ראה את עצמו מגיע למצב הזה ביום שבו הוא עמד מתחת לחופה. עם זאת, כולנו יודעים שהתהליכים הללו הם חלק מהחיים, ולכן חשוב להיערך למצב כזה בהתאם. אם אתם נמצאים היום בתהליך גירושים ורוצים לסיים אותו כמה שיותר מהר כדאי לזכור, שהיום עם כניסת החוק לישוב סכסוכים במשפחה שיתן לעשות זאת גם בדרך של גישור ולא חובה להגיע אל בית המשפט. אם אתם זקוקים לעזרה, ייעוץ או ליווי משפטי אתם מוזמנים לפנות אליי,  אני בטוח שגם במקרה שלכם נוכל לסייע בהצלחה רבה. 

תחומי התמחות

משרדנו מתמחה בדיני משפחה ובמשפט האזרחי. אנו שמים דגש על לווי אישי ומקצועי מתוך גמישות והבנה מקסימלית לצרכי הלקוחות. מוזמנים לצור איתנו קשר בטלפון 02-5838387 או דרך האתר.